Thursday 14 February 2013

Apakah Maksud bunga Di Sebalik Pemberian?



Maksud Disebalik Warna: 

Merah - lambang cinta , keberanian , penghargaan , romantik , dan kehangatan. 
Kuning - lambang kegembiraan , kebahagiaan , kebebasan dan persahabatan. 
Putih - lambang kehormatan dan kesucian hati. 
Merah Jambu - lambang bergaya dan kesyukuran. 
Merah Jambu Pekat - lambang terima kasih. 
Merah Jambu Cair - lambang sedih , simpati dan persahabatan. 
Jingga - lambang teruja dan bangga. 
Biru - lambang misteri , khayalan dan mengharapkan peluang baru. 
Gabungan Merah dan Putih - lambang penyatuan. 
Gabungan Merah dan Kuning - lambang setia dan gembira. 


 Maksud Disebalik Bilangan 

1 ros - cinta pandang pertama , kamu adalah orang yang ku tunggu-tunggu. 
2 ros - saling mencintai antara satu sama lain. 
3 ros - I LOVE U. 
6 ros - aku ingin menjadi milikmu. 
7 ros - aku tergila-gilakan kamu.
9 ros - sebuah cinta yang kekal kekal bersama selagi kita hidup. 
10 ros - you’re perfect! 
11 ros - kamu adalah amat berharga bagi ku , dan adalah orang yang paling aku cintai. 
12 ros - be my steady. 
13 ros - secret admirer. 
15 ros - aku benar2 menyesal . maafkan aku! 
20 ros - percayalah, aku ikhlas terhadap mu. 
21 ros - aku tercipta hanya untuk kamu. 
24 ros - tidak berhenti memikirkan kamu… 
24 hours tau.. 
 33 ros - untuk mengucapkan ‘ I LOVE YOU ‘ dengan penuh kasih sayang. 
36 ros - aku akan kenang saat romantis kita. 
40 ros - cintaku padamu adalah BENAR! 
50 ros - aku takkan pernah menyesal dengan cinta ini. 
99 ros - aku mencintai mu selama hayat ku. 
100 ros - akan kekal hidup bahagia bersama sehingga 100 tahun , kekal bersama sehingga hari tua. 
101 ros - you are my one and only one. 
108 ros - please marry me honey???? 
 365 ros - tidak dapat berhenti memikirkan kamu setiap hari. 
999 ros - cinta kita kekal abadi selamanya.


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberi sepatah dua kata di sini..:)