Tuesday 24 October 2017

Jom buat Jamu sendiri

Pantang kali ni aku cadang nak buat semuanya sendiri, disebabkan bahan2 semuanya mcm senang je nak dapat.. sbb kalo nak beli mcm costly jugak... so mari kita google cara2 buat Jamu ni...

Cuma aku kompiuz, nak makan Jamu kencur/jamu kunyit ek?? n bila masa sesuai nak makan?? ke hentam jek ek??? Aku saja cuba nk menjimatkan poket kali ni...tu xnak beli set2 berpantang... macam pilis param bagai, aku hentam beli loose jek.. bengkung pakai yg dulu punya... air mandian herba aku beli ngn kwn aku.... aku beli utk 44hari terus... senang..:) then ubat periuk nanti aku survey kedai aceh..kot ade jual..

Resepi Jamu Kunyit: 
1 bom Asam Jawa (rendam 500ml air) 
100g Halia 
100g Kencur 
500g Kunyit Hidup 
3 biji Gula Melaka 
2 biji Manjakani

ni antara gambar2 yang aku google pasal jamu kunyit... moga terajin lah kan..:)






No comments:

Post a Comment

Terima Kasih kerana sudi memberi sepatah dua kata di sini..:)